ikhtiar meWAJIBkan 'azzam' tahun baru anda

Kesinambungan daripada beberapa 'azzam' yang tidak dapat aku laksanakan sebelum ini, Allah mengilhamkan 'ikhtiar' bagaimana untuk menunaikan 'azzam 1433/2012' kali ini dengan cara yang lebih efektif dari segi perlaksanaannya.
awanibiru.com

'Azzam' yang dibina boleh disama-ertikan umpama ber'hijrah' dari satu situasi ke situasi yang lebih hebat atau baik. Adalah penting untuk sama-sama kita mengingatkan bahawa setiap niat, percakapan & perbuatan yang menuju kearah kebaikan adalah ibadah yang diberikan ganjaran 'pahala' oleh Allah swt. Ini akan membuatkan kita lebih bersemangat untuk berjuang melaksanakan 'azzam' kita, insyaAllah.

permaijordan.com
Sekalian harap maklum akan terdapatnya suara2 halus yang senantiasa menghalang, menangguhkan 'azzam2' yang di gegakGempitakan di awal tahun. sama ada tahun Hijrah atau tahun Masihi. Suara2 inilah yang menghalang kita dari maju kehadapan kerana, kebanyakan 'azzam2' kita adalah harapan yang jelas supaya kita menjadi hamba yang lebih baik dari baik dari tahun yang sebelumnya.

Mudah sahaja sebenarnya. SubhanAllah, Allahu akbar.. Cuba anda 'NADZAR'kan 'azzam' tahun baru anda..??


daripada;
"Saya ber'azzam' menunaikan Umrah Ziarah ke Makkah al-Mukarramah pada 1433 / 2012"
kepada;
"Saya ber'nadzar' menunaikan Umrah Ziarah ke Makkah al-Mukarramah pada 1433/2012"
ATAU
daripada;
"Saya ber'azzam' berhenti merokok.."
kepada;
"Saya ber'nadzar' berhenti merokok.." 
Sukar?? Menyusahkan?? Tepuk dada, tanya permintaan hati anda. Sama ada 'azzam' itu telus, harus, perlu, bagus untuk anda laksanakan atau sebaliknya =)